opleidingen-en-cursussen

Opleidingen en
cursussen

Het verhogen van efficiency

Opleider
Jacobs & van Rooij
Jacobs & van Rooij
d.kuijpers@j-vr.nl
0492-505340
E-mailadres
Website
Kosten
€ 2.975,=
Thema
Management
Opleidingsniveau
HBO
Duur
4 dagen
Data en locaties
Start elk moment
Helmond
Inhoud

Komt u dit bekend voor: stapels papieren op de bureaus of op boekenplanken, in de kast of op de grond? Wordt u vaak onderbroken tijdens het werk? Gebeurt het dat informatie zoekraakt, bij de verkeerde persoon terechtkomt of gewoon vergeten wordt? Overkomt het u dat u pas met uw eigen werk kunt beginnen aan het einde van de dag?

 

Al die handelingen en activiteiten die tijd toevoegen, maar niet werkelijk bijdragen aan een resultaat, hebben een specifieke naam: onnodig en extra werk. Het kan in sommige gevallen tweederde van de totale activiteiten beslaan! Het is de nachtmerrie van elk bedrijf. Deze cursus leert u alle mogelijke vormen en gedaanten van dit onnodig en overbodig werk te herkennen en uit te bannen. Als dat eenmaal gedaan is, kan de productiviteit van het bedrijf met 20% stijgen en het aantal nodeloze onderbrekingen met 50% verminderen (feitelijke cijfers). Met wat u hier leert kunt u uw werkzaamheden veel efficiënter uitvoeren. U leert een basis te leggen in het hele bedrijf om onnodig en overbodig werk te voorkomen c.q. tijdig te signaleren. Het gevolg is een maximale productie met een minimum aan verloren inspanningen.

 

Leerdoel: Efficiënt verrichten van de eigen werkzaamheden. Meer werk verrichten in minder tijd.

 

Globale inhoud:

  • Wat is de cyclus van activiteiten.
  • De communicatielijnen van een leidinggevende; hoe te voorkomen dat daar een bottleneck ontstaat.
  • Dubbel werk voorkomen.
  • Een simpel maar zeer effectief gereedschap om informatie te verkrijgen en het maken van beslissingen te versnellen.
  • De grote tijd- en geldverslinder: onnodig en overbodig werk; hoe tweederde van uw werk hieruit kan bestaan.
  • De checklist (van onnodig werkverkeer): hiermee kunt u alle soorten productiviteitafnemers herkennen en aanpakken.
  • Effectief communiceren van opdrachten en uitvoeringen.
  • Hoe te coördineren i.p.v. bijsturen op het laatste moment.
  • Organiseren: aansturen in plaats van zelf doen.

 

Contact
Naam
Bedrijfsnaam
E-mailadres
Telefoon
Vraag / opmerking
* Verplichte velden