Verkoop: Expert in Sales Totaaltraject

De beste commerciële technieken samen in één trainingsprogramma! Onmisbaar voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot een top verkoper. Kenneth en Smit heeft divese opleidingen en training op het gebied van verkoop en accountmanagement. Voor het volledige aanbod zie de website van Kenneth en Smit.

Gewenst Resultaat

Als verkoper wil je:

  • Zelfverzekerder en met meer overtuiging verkopen!
  • De behoefte van jouw klant beter doorgronden!
  • Leren omgaan met prijsddruk!
  • Een hoger rendement halen uit je gesprekken!
  • Meer inzicht in verschillende drijfveren, behoeften en koopsignalen van verschillende rollen en functies (de DMU) in een organisatie!
  • Met de juiste aanpak invloed uitoefenen op beslissers en beïnvloeders!
  • USP’s van jouw product of dienst via de ROI-methode omzetten in orders!
  • Non-verbale communicatie signalen van je gesprekspartner en bij jezelf herkennen en begrijpen!
  • Meer rendement en hoge klanttevredenheid!

Doelgroep

Verkopers, accountmanagers.

Aanpak

De volgende onderwerpen komen tijdens de training o.a. aan bod:

Sessie I: Expert in Sales (2x 2-daags)

  • Communicatie
    Wat zeg jij, hoe zeg je het en wat straal jij uit met de juiste houding en woordkeuze? 
  • Professionele gespreksopening
    Hoe helpt de start van een gesprek je om jouw einddoel te bereiken? 
  • Vertrouwen creëren
    Hoe toon je oprechte interesse in je gesprekspartner?
  • Gesprekstechnieken
    Hoe blijf je op koers richting je einddoel en krijg je alle informatie die je daarvoor nodig hebt?
  • Behoefte- en probleemanalyse
    Welke vragen moet je stellen (en in welke volgorde) om te ontdekken wat jouw klant écht nodig heeft van je product of dienst, van je organisatie en van jou?
  • Bezwaren, verwijten en beweringen
    Met welke technieken pareer je negatieve feedback op een onderbouwde, positieve manier?
  • Argumenteren
    Welke overtuigingstechniek gebruik je om instemming te krijgen van je gesprekspartner? 
  • Afsluittechnieken
    Hoe sluit je de deal of krijg je de opdracht zonder korting weg te geven?

Sessie II: Prijs Verkopen (2-daags)

  • Verdieping van verkooptechnieken
    Hoe raak jij nog vaardiger en haal jij extra rendement uit de geleerde technieken?
  • De psychologie van een verkoopgesprek
    Hoe blijf jij professionele inkopers de baas en behoud je de goede sfeer tijdens een gesprek?
  • Prijsonderhandeling
    Hoe voorkom je het onnodig weggeven van (te hoge) kortingen en bied je weerstand aan een klant die jouw dienst of product te duur vindt? 

Sessie III: Omgekeerd Verkopen (2-daags)

  • Sterkte- en zwakteanalyse
    Hoe kun jij – op basis van je eigen krachten – je persoonlijke verkoopvaardigheden nóg verder ontwikkelen?
  • Argumentatie
    Hoe beïnvloed je het koopgedrag van beïnvloeders en beslissers?
  • De psychologie van een verkoopgesprek
    Hoe achterhaal je of je met een beïnvloeder of beslisser aan tafel zit? En hoe speel je er vervolgens op in?
  • Rendement verhogen
    Hoe haal jij méér opdrachtbevestigingen uit minder offertes?

 Sessie IV: Return on Investment (2-daags)

  • Doelen inzichtelijk maken
    Hoe maak je samen met je klant een effectief en realistisch actieplan?
  • USP’s in jouw voordeel gebruiken
    Wat zijn de Unique Selling Points van jouw product of dienst, in de ogen van de klant, en hoe maak je daar in jouw voordeel gebruik van?
  • Gesprekstechnieken
    Hoe pas je de afsluittechniek pencil selling toe en maak je prijscalculaties op   meerdere niveaus en voor verschillende inkoopgroepen?
  • De ROI-methode
    Hoe verkoop jij je product of dienst voor de prijs die jij voor ogen hebt?
  • Top-notch afsluittechnieken
    Hoe sluit je een gesprek positief af, zodat je klant er een goed gevoel aan overhoudt?

 Sessie V: Non-verbale communicatie / Wisselen van Interventieniveau (2-daags)

  • Non-verbale signalen herkennen
    Hoe herken je de non-verbale signalen bij je gesprekspartner?
  • Non-verbale signalen controleren
    Wat is de invloed van de non-verbale signalen die je zelf uitzendt?
  • Zelfkennis
    Hoe maak je optimaal gebruik van je eigen intuïtie en emoties in het contact met je gesprekspartner?
  • Emoties
    Hoe houd je controle op emotioneel geladen gesprekken?
  • Balans
    Hoe krijg of houd je gespreksevenwicht als je een machtige of hooggeplaatste persoon tegenover je hebt?
  • Communicatieniveaus
    Hoe spreek je in een gesprek meerdere communicatieniveaus aan?

Contact

Naam
Bedrijfsnaam
E-mailadres
Telefoon
Vraag / opmerking
Algemene voorwaarden
* Verplichte velden