Verkoop: Expert in Sales Totaaltraject
De beste commerciële technieken samen in één trainingsprogramma! Onmisbaar voor iedereen die zich wil ontwikkelen tot een top verkoper. Kenneth en Smit heeft divese opleidingen en training op het gebied van verkoop en accountmanagement. Voor het volledige aanbod zie de website van Kenneth en Smit.
Gewenst Resultaat
Als verkoper wil je:
- Zelfverzekerder en met meer overtuiging verkopen!
- De behoefte van jouw klant beter doorgronden!
- Leren omgaan met prijsddruk!
- Een hoger rendement halen uit je gesprekken!
- Meer inzicht in verschillende drijfveren, behoeften en koopsignalen van verschillende rollen en functies (de DMU) in een organisatie!
- Met de juiste aanpak invloed uitoefenen op beslissers en beïnvloeders!
- USP’s van jouw product of dienst via de ROI-methode omzetten in orders!
- Non-verbale communicatie signalen van je gesprekspartner en bij jezelf herkennen en begrijpen!
- Meer rendement en hoge klanttevredenheid!
Doelgroep
Verkopers, accountmanagers.
Aanpak
De volgende onderwerpen komen tijdens de training o.a. aan bod:
Sessie I: Expert in Sales (2x 2-daags)
- Communicatie
Wat zeg jij, hoe zeg je het en wat straal jij uit met de juiste houding en woordkeuze? - Professionele gespreksopening
Hoe helpt de start van een gesprek je om jouw einddoel te bereiken? - Vertrouwen creëren
Hoe toon je oprechte interesse in je gesprekspartner? - Gesprekstechnieken
Hoe blijf je op koers richting je einddoel en krijg je alle informatie die je daarvoor nodig hebt? - Behoefte- en probleemanalyse
Welke vragen moet je stellen (en in welke volgorde) om te ontdekken wat jouw klant écht nodig heeft van je product of dienst, van je organisatie en van jou? - Bezwaren, verwijten en beweringen
Met welke technieken pareer je negatieve feedback op een onderbouwde, positieve manier? - Argumenteren
Welke overtuigingstechniek gebruik je om instemming te krijgen van je gesprekspartner? - Afsluittechnieken
Hoe sluit je de deal of krijg je de opdracht zonder korting weg te geven?
Sessie II: Prijs Verkopen (2-daags)
- Verdieping van verkooptechnieken
Hoe raak jij nog vaardiger en haal jij extra rendement uit de geleerde technieken? - De psychologie van een verkoopgesprek
Hoe blijf jij professionele inkopers de baas en behoud je de goede sfeer tijdens een gesprek? - Prijsonderhandeling
Hoe voorkom je het onnodig weggeven van (te hoge) kortingen en bied je weerstand aan een klant die jouw dienst of product te duur vindt?
Sessie III: Omgekeerd Verkopen (2-daags)
- Sterkte- en zwakteanalyse
Hoe kun jij – op basis van je eigen krachten – je persoonlijke verkoopvaardigheden nóg verder ontwikkelen? - Argumentatie
Hoe beïnvloed je het koopgedrag van beïnvloeders en beslissers? - De psychologie van een verkoopgesprek
Hoe achterhaal je of je met een beïnvloeder of beslisser aan tafel zit? En hoe speel je er vervolgens op in? - Rendement verhogen
Hoe haal jij méér opdrachtbevestigingen uit minder offertes?
Sessie IV: Return on Investment (2-daags)
- Doelen inzichtelijk maken
Hoe maak je samen met je klant een effectief en realistisch actieplan? - USP’s in jouw voordeel gebruiken
Wat zijn de Unique Selling Points van jouw product of dienst, in de ogen van de klant, en hoe maak je daar in jouw voordeel gebruik van? - Gesprekstechnieken
Hoe pas je de afsluittechniek pencil selling toe en maak je prijscalculaties op meerdere niveaus en voor verschillende inkoopgroepen? - De ROI-methode
Hoe verkoop jij je product of dienst voor de prijs die jij voor ogen hebt? - Top-notch afsluittechnieken
Hoe sluit je een gesprek positief af, zodat je klant er een goed gevoel aan overhoudt?
Sessie V: Non-verbale communicatie / Wisselen van Interventieniveau (2-daags)
- Non-verbale signalen herkennen
Hoe herken je de non-verbale signalen bij je gesprekspartner? - Non-verbale signalen controleren
Wat is de invloed van de non-verbale signalen die je zelf uitzendt? - Zelfkennis
Hoe maak je optimaal gebruik van je eigen intuïtie en emoties in het contact met je gesprekspartner? - Emoties
Hoe houd je controle op emotioneel geladen gesprekken? - Balans
Hoe krijg of houd je gespreksevenwicht als je een machtige of hooggeplaatste persoon tegenover je hebt? - Communicatieniveaus
Hoe spreek je in een gesprek meerdere communicatieniveaus aan?