nieuws

Nieuws

Waarom de Binden en Boeienscan?

9 januari 2020

Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal voor een organisatie. Het juiste personeel is echter niet altijd makkelijk te vinden, zeker niet wanneer de economie bloeit en de banen voor het oprapen liggen. Daarnaast wil iedere organisatie de beste mensen: betrokken, competente, zelfstandige medewerkers. Voor die organisaties geldt dat het boeien en binden van medewerkers cruciaal is.

Als een medewerker veel plezier heeft in zijn werk, werkt hij een stuk efficiënter. Ze zijn dan al snel 30% productiever.

Het binden en boeien van medewerkers gaat niet altijd vanzelf. Wanneer je hier niet in slaagt, bestaat de kans dat de achterdeur open komt te staan en medewerkers vertrekken, misschien wel naar de allergrootste concurrent. Dit wil je niet, en zeker in de tijden van nu, want een gemiddelde sollicitatieprocedure kost bijna 4000 euro. Daarbij is een nieuwe medewerker niet gelijk productief. Het is dus goed om te weten hoe je personeel langer kunt binden aan het bedrijf, zonder dat daarbij de motivatie of betrokkenheid daalt.

Wanneer de medewerker eenmaal op de goede plek in het bedrijf zit, wil je deze zolang mogelijk behouden. Zeker wanneer deze werknemer de strategie goed begrijpt en omarmt en zodoende mooie resultaten boekt. Doe je dit niet, dan zullen werknemers op zoek gaan naar uitdaging en ontwikkeling, waarbij de concurrent de meest voor de hand liggende oplossing is. De kennis die je al die jaren in medewerkers hebt gestopt, wordt dan met open armen ontvangen door de concurrentie.

Om personeel te behouden is meer nodig dan een goede financiële beloning. Werknemers werken niet enkel voor het geld. De redenen dat mensen bij een bedrijf werken gaan vele malen verder en als werkgever is het goed daar gedegen rekening mee te houden.

Wil je weten wat jij kan verbeteren binnen je organisatie? Doe dan de binden en boeienscan.

Als je deze vragenlijst hebt ingevuld kun je het rapport opvragen. Kasgroeit gaat graag met je in gesprek over de uitkomsten en om de vervolgstappen te bespreken. Zo kunnen we een vergelijkbare scan uitzetten bij je personeel en de uitkomsten vergelijken.