•  
  • Home
  • |
  • Nieuws
  • |
  • Werk aan een sterk werkgeversmerk

Werk aan een sterk werkgeversmerk

Werk aan een sterk werkgeversmerk

Employer brand is een begrip wat je op internet steeds vaker voorbij ziet komen. Het betekent ‘werken aan een sterk werkgeversmerk’. Daarbij kan de ontwikkeling van medewerkers niet achter blijven. Immers, wie talent ontwikkelt trekt nieuw talent aan! Hoe haal je het maximale uit je employer brand?

 

Het aantrekken van (het juiste) talent wordt in de aantrekkende arbeidsmarkt moeilijker voor werkgevers. Wil je nieuw talent werven, dan moet je echt een tandje bijzetten. Een sterk en aantrekkelijk werkgeversmerk is gebouwd op een solide Employee Value Proposition (EVP). Vrij vertaald betekent dit: doe wat je belooft aan je (toekomstige) werknemers. Het creëren of verbeteren van het EVP is de eerste stap voor een organisatie om meer of beter talent aan te trekken. Een EVP schrijf je vanuit het perspectief van de medewerker. Door het creëren van een geloofwaardige EVP, maximaliseer je de aantrekkelijkheid in 4 stappen:

  1. Wat biedt je aan versus wat werknemers daadwerkelijk wensen (sluit het aan bij de behoeften)
  2. Specificeer wat je te bieden hebt en hoe je het organiseert - houd hierbij rekening met de doelgroep
  3. Communiceer wat je te bieden heeft aan uw potentiële werknemers, wees realistisch
  4. Kijk vooruit! maak een 3-jarenplan om te anticiperen op behoeftes van nu en in de toekomst van je werknemers

Tips:

  • Uit onderzoek blijkt dat vooral jongeren persoonlijke ontwikkeling belangrijk vinden. Werknemers vinden het hebben van een goede werksfeer van groot belang. Zijn je medewerkers tevreden over de werksfeer? Doe je aan talentontwikkeling? Verwerk dit in je externe communicatie.
  • Ook de loopbaanvoucher van Kas groeit kun je inzetten voor je ‘Employer brand’. Dit kan door deze mogelijkheid te communiceren op je eigen website, de voucher aan te bieden aan je medewerkers en de ervaringen te publiceren. Met de loopbaanvoucher brengt de werknemer zijn kwaliteiten en drijfveren in zijn werk in kaart.

Recente tweets