•  
  • Home
  • |
  • Nieuws
  • |
  • Rijk: De beste prijs realiseren

Rijk: De beste prijs realiseren

Rijk: De beste prijs realiseren

Prijsonderhandelingen met inkopers van de veiling vond Rijk de Jongh lastig. Rijk: “Inkopers gebruiken allerlei gesprektechnieken, daar zijn ze voor getraind. Hier wilde ik beter tegen gewapend zijn”.

 

Rijk de Jongh teelt exclusieve bloemsoorten in Tuil: Ranonkels, Celosia, Limonium en Oxypetalum Tweedia Bleu. Over de vraag, welke producten produceer ik en is daar in de toekomst nog behoefte aan, had hij al nagedacht. Maar hoe breng je deze bloemen aan de man? Steeds vaker worden de bloemen via directe verkoop verkocht. Je eigen verkooptechnieken verbeteren is belangrijker geworden.

 

Rijk volgde de training Sales en Marketing bij Lentiz. Rijk: “Hier heb ik vooral geleerd wat voor type onderhandelaar ik zelf ben. Ik was te onzeker in gesprekken en stemde snel in met een prijs. Nu ga ik in onderhandeling en vraag ik zelf een prijs die ik voor mijn product wil hebben. Naast de prijsafspraken ga ik meer in onderhandeling over andere afspraken. Als een inkoper een exclusief product wil afnemen in kleine aantallen dan stel ik nu voor om de kar vol te maken met een ander product”.

 

Kas groeit helpt met kiezen Kas groeit hielp met het kiezen van de juiste training. Mara Juckers, opleidingsmanager, inventariseerde wat Rijk wilde leren en zocht de geschikte training. Rijk: “Van alle cursussen die ik tot nu toe heb gevolgd heb ik van deze het meest geleerd omdat ik dit dagelijks toepas in mijn werk. Dat kwam vooral door de trainer die hele sprekende voorbeelden gaf vanuit de dagelijkse praktijk binnen een glastuinbouw bedrijf”.

 

Wil je ook de beste prijs voor jouw product? Geef je op voor de training Sales en Marketing!

 

Hulp bij het kiezen van een training voor jouw bedrijf? Geef je op voor Kas Cursus Markt.

 

Recente tweets